Голова Державної службам геології та надр України Роман Опімах відповів на запитання журналістів «Першої шпальти» (UA:Перший)
За пів року роботи новій команді Держгеонадр на чолі із Романом Опімахом вдалося суттєво скоротити кількість відмов по заявах надрокористувачів, яка минулого року сягала 65%. Наразі кількість відмов скоротилася удвічі і не перевищує 30%. Такого ефекту вдалося досягти завдяки рішучим діям та впровадженню нових сервісів, що спростили комунікацію між державою та бізнесом.
Роман Опімах переконаний, що позитивна динаміка свідчить також і про поступове відновлення довіри інвесторів до регулятора.
«Ще один критерій відновлення довіри — судові рішення, тобто оскарження рішень Служби у судах. Їх кількість зменшилася на третину», — каже голова.
Служба виступає активним учасником модернізації законодавства, що регулює відносини у сфері надрокористування, адже пріоритетом є створення таких правил роботи галузі, які будуть привабливими для інвестора. «Для того, щоб залучити інвесторів в Україну, ми повинні запропонувати механізми та можливості, які будуть якісно відрізнятись від тих, що пропонують потенційні конкуренти, у тому числі найближчі країни-сусіди, члени ЄС, — переконує Роман Опімах. — Ми обираємо прозорість: прибрали шпарини, якими недобросовісні надрокористувачі зловживали для отримання спецдозволів поза аукціоном. Усі ліцензії на нові ділянки надаються шляхом відкритих електронних торгів. Усе просто: подали заявку, винесли ділянку з Атласу на аукціон, виграли торги, пройшли погоджувальні процедури, придбали спецдозвіл».
Очільник Держгеонадр нагадав, що унікальний сервіс, — Інвестиційний атлас надрокористувача, який запустили у грудні минулого року, — налічує вже понад 150 об‘єктів.
«Тим часом у полі нашої уваги діджиталізація та оцифровування геологічної інформації, адже зрозуміло, що ніхто не приймає інвестиційне рішення без детального вивчення геологічної інформації про ділянку», — розповідає Роман Опімах. За його словами, оцифровування підлягають усі етапи взаємодії надрокористувача та регулятора. «Пріоритет у роботі зараз — запуск електронного кабінету надрокористувача. Надрокористувач вже не буде пакети документів до нас приносити, буде заливати усе в електронному вигляді у встановлені строки, кожен учасник процесу бачитиме статус документу, уся інформація щодо взаємодії із інвестором буде онлайн у його особистому профілі. Це буде краще, ніж у наших найближчих європейських сусідів», — додав голова.
І наголосив: однієї лише багатої ресурсної бази недостатньо для успішної роботи видобувної галузі. Потрібно ще й створити умови, щоб інвестор не боявся вкладати гроші в економіку України.