044 536-13-18
Для людей з вадами зору
English
Facebook
YouTube
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ГЕОЛОГІЇ ТА НАДР УКРАЇНИ
  • ПРО СЛУЖБУ
    • Керівництво
    • Положення
    • Структура
    • Кадрові питання
      • Вакансії
      • Правила внутрішнього службового розпорядку
      • Очищення влади
        • Інформація про перевірки
        • Інформація про результати
    • Державні геологічні підприємства
      • Перелік підприємств
      • Державне майно, яке не використовується
    • Історія галузі
  • ДІЯЛЬНІСТЬ
    • Плани роботи та звіти
      • Плани
      • Пріоритети
      • Звіти
    • Регуляторна діяльність
      • Оприлюднення проєктів регуляторних актів
      • Планування регуляторної діяльності
      • Відстеження результативності регуляторних актів
      • Модернізація законодавства
      • Перелік прийнятих регуляторних актів
    • Мінеральні ресурси та геологія України
      • Геологія
        • Геологічна будова
        • Державний інформаційний геологічний фонд
      • Мінерально-сировинна база
        • Програма розвитку МСБ
        • Сучасний стан МСБ
        • Щорічник “Мінеральні ресурси України”
      • Напрямки геологічних досліджень
        • Регіональні геологічні дослідження
        • Пошуки та розвідка
        • Науковий супровід
        • Підземні води
        • Інженерно-геологічні дослідження
        • Еколого-геологічні дослідження
      • Інше
        • Стан та використання МСБ
        • Паливно-енергетична сировина
        • Металеві корисні копалини
        • Неметалеві корисні копалини
        • Наукова діяльність
        • Екзогенні геологічні процеси
        • Геологічна експертиза звітів
    • Бюджет
      • Паспорти бюджетних програм та звіти про їх виконання
      • Бюджетні запити
      • Фінансова звітність
    • Публічні закупівлі
    • Міжнародна діяльність
    • Антикорупційна діяльність
      • Антикорупційна програма Держгеонадр
      • Планування щодо запобігання та протидії корупції
      • Інформація щодо заповнення декларацій
      • Нормативно-правові акти
      • Контакти
    • Колегія Держгеонадр
      • Плани засідань колегії
      • Склад колегії
    • Нормативно-правові акти
      • Кодекси та Закони України
      • Укази Президента України
      • Постанови Кабінету Міністрів України
    • Накази Держгеонадр
  • НАДРОКОРИСТУВАННЯ
    • Адміністративні послуги
      • Перелік та порядок надання адмінпослуг
      • Форми, зразки документів
    • Перелік документів для отримання адміністративних послуг
    • Отримання спеціальних дозволів на користування надрами
      • Інформація про реєстрацію документів
      • Інформація про повернення документів
      • Перелік наданих спеціальних дозволів на користування надрами
      • Видані спеціальні дозволи з угодами про умови користування надрами
      • Інформація щодо стану розгляду заяв
    • Робоча група з питань надрокористування
    • Примірні угоди про умови користування надрами
    • Інформація для надрокористувачів
      • Реквізити для сплати збору за видачу спеціальних дозволів
      • Державна експертиза звітів
      • Нормативно-правові акти
      • Оглядові геологічні карти
      • Державна реєстрація робіт(3-гр)
      • Звітний баланс запасів(5гр, 6-гр, 7-гр)
      • Примірний договір про компенсацію витрат держави за проведені ГРР
      • Примірний договір купівлі-продажу спец. дозволу на користування надрами на аукціоні
      • Ціна одиниці товарної продукції
    • Робоча група (щодо внесення змін до Угод)
    • Єдине вікно надрокористувача
    • Калькулятор
  • ІНВЕСТОРАМ
    • Електронні аукціони
      • Інвестиційний атлас надрокористувача
      • Аукціони
      • Забезпечення прозорості на аукціонах
      • Результати аукціонів
    • Конкурси УРП
      • Road show
      • Геологічна інформація
      • Data-room
      • Конкурсна документація
      • Результати раундів 2019
    • Оглядові матеріали
  • ВЗАЄМОДІЯ З ГРОМАДСЬКІСТЮ
    • Графік особистого прийому громадян
    • Громадська рада
    • Доступ до публічної інформації
      • Зразки документів
      • Порядок подання запиту на інформацію
      • Порядок оскарження рішень розпорядників інформації
      • Інформація про облік публічної інформації
      • Єдиний державний веб-портал відкритих даних
    • Консультації з громадськістю
    • Інформація
    • Галузева угода
    • Інформація для ЗМІ
  • ДЕРЖАВНИЙ ГЕОЛОГІЧНИЙ КОНТРОЛЬ
    • Плани перевірок надрокористувачів
    • Звіти
    • Форми документів у сфері здійснення державного геоконтролю
    • Документи, дотримання яких перевіряється
  • КОНТАКТИ
    • Контакти
    • Телефонний довідник

Реформі надрокористування бути?

15.10.2020admin

Голова Держгеонадр закликає фундаментально оновити базове законодавство, що регулює надрокористування, та вирішити хронічні проблеми галузі

Реформі надрокористування бути?

Видобувна галузь України потребує системних змін та реформ, що не завдають шкоди порядним надрокористувачам. Про це заявив голова Державної служби геології та надр України Роман Опімах у своєму зверненні до фахівців галузі, законотворців, крупних гравців ринку. «Я глибоко переконаний, що галузь потребує системних змін, речей, які здатні гарантувати проходження «точки неповернення» до часів дерибану та непрозорого доступу до українських надр», — наголосив він. 

Заява голови Служби стала відповіддю на безпідставні звинувачення голови виконкому Нацради реформ Міхеїла Саакашвілі, який вдався до критики законопроєкту №4187 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підтримки розвитку вітчизняних галузей надрокористування. 

Реформі надрокористування бути?

«Ми «за» практичні речі, які несуть користь, і «проти» теоретичних експериментів над ринком, — акцентував Роман Опімах. — Для мене є неприйнятним, керуючись лозунгом «все на аукціон», умовчувати суть, яка насправді позбавлятиме надрокористувача його ділянки надр після того, як він узяв усі геологічні ризики, вклав інвестиції у розвідку, підтвердив поклади копалин й побудував переробний комплекс, на якому працюють люди».

Водночас він висловив здивування звинуваченнями М.Саакашвілі у блокуванні прозорих аукціонів «в один клік» та нагадав, що чинна процедура проведення електронних торгів передбачає від 50 до 90 днів та відповідає вимогам європейської директиви: такий термін забезпечує необхідний час для аналізу геологічної інформації та прийняття інвестиційного рішення. А залучити серйозного інвестора та організувати конкурентні торги за 20 днів неможливо.

Разом із прозорими правилами для інвесторів, держава та місцеві громади не мають бути позбавлені інструментів дієвого контролю недобросовісних надрокористувачів, — нагадує Роман Опімах. «На моє глибоке переконання, держава має захищати інвестиціі, а не створювати підстави для рейдерів. Так само, як держава має гарантувати шанс на виправлення виявлених порушень у результаті планового аудиту роботи надрокористувача, замість автоматичного і безапеляційно подання в суд на призупинення дії ліцензіі. Це шлях в нікуди», — зазначає він.

Керівник Держгеонадр висловився на підтримку законопроєкту №4187, який було розроблено за участю Офісу простих рішень і реформ, експертів галузі, народних депутатів та закликав політиків і медіа не дезінформувати суспільство, а уважно вивчити прогресивні новели, запропоновані у редакції документу. 

«Реформи не повинні перетворитись на шок для бізнесу та знущання над платниками податків. Зміни мають бути передбачуваними та завчасно комунікуватися з ринком – це цивілізовано, нормально і необхідно, бо саме діалог є запорукою довіри», — наголосив Роман Опімах. 

Карта сайту


Державна служба геології та надр України

03057, м. Київ,
вул. Антона Цедіка, 16

переглянути на карті

Контакти структ. підрозділів


Телефон «гарячої лінії»

(044) 456-23-57

 

Канцелярія

Тел.: (044) 536-13-18

geonadra@geomail.kiev.ua

Контакти для ЗМІ

Тел.: (044) 456-23-57

press@geo.gov.ua

Повідомити про корупцію

Тел.: (044) 536-13-33

anticor@geo.gov.ua

Заповнити форму на сайті

ОФІЦІЙНИЙ САЙТ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ГЕОЛОГІЇ ТА НАДР УКРАЇНИ 2021
Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше.